torsdag 21 mars 2019

Trött och mätt men ändå förtärs av hunger ..

back to my roots

existensen
ärettfaktum

dessa dagar när man till slut förlöst mängder av målningar
själen äro obarmhärtig

mina ögon är  trötta och mätta
men
ändå förtärs jag av hunger

 mina målningar som jag levt med nu i månader
gör mig
urlakad tom
men ändå panikslagen
detta stadium som vi alla som skapar känner så väl igen

borde stå en varningsskylt på dörren 
varning 
vild hungrig  konstnär med fragda i mungipan innan för

kan likna stadiet när man ligger och ska föda fram sitt barn 
mitt i all smärta reser man sig upp och säger 
- Tack då ..!!men nu drar jag ...tänker inte vara med längre....
&
 sen när man inser att man är fast...fast i denna smärta
då kommer paniken 
sen ska man signera och det innebär att man ska stå för det man skapat..
existens
därav konstiga selfie från alla håll och kanter
måste ju se om jag verkligen existerar
eller är det bara själens existens som är kvar

Men 
välkomna till utställningen

tänkte hänga alla målningar med baksidan ut 
och som vanligt trä en påse över huvudet

undrar om galleristen blir nöjd då 
fantastiskt




























































































samtidigt vet jag ju vad jag skulle behöva mitt upp i detta
någon som knackar på dörren 
och som kan erbjuda sig stilla min hunger
-Kastman jag har ett riktigt gott vin och mängder av mat med mig ..!!!
så enkel är jag .. 
simplicity


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar