onsdag 23 januari 2013

Dialoger har fattats mig & Men nu ska jag banne mig måla

monologer...som att dansa vals med sig själv..


...har haft lite stiltje på målerifronten några veckor..
min målarstol har stått ekande tom
kan bero på många saker..
intensiva helger..sjukdomar..kalas hit och dit..
men framför allt inte någon input som jag nappat på..
men idag fick jag sådan otrolig lust igen 
börjar med en glöd för att nu brinna igen ..för fullt..
..
dialoger 
..
har saknats mig 
är svårt beroende av dialoger..
behöver inte vara tunga filosofiska tankegångar..inga krångliga hjärngympahinder..
utan någon slag av energi bakom just dialoger..
härligt befriande
det tackar jag för


















..älskar mina egna tankegångar och har härligt befriande monologer med mitt alter ego...tycker även om att dansa med mig själv..
men ibland är det nödvändigt med antiteser
 ..kanske inte för att få något svar ..
utan helt enkelt ha lite roligare..
så..
..nu kommer min stol bli varm igen...och penslarna brinna
börjar klippa ned några riktigt stora målningar som ska bli flera mindre..
dels är jag är inte nöjd med helheten..dels behövs många mindre ut till butiken..
ser fram mot mer energigivande dialoger




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar