onsdag 13 februari 2013

..Berusar..Bebop-ar..& Gamla spår av sortering..


manus till tavlor..inspiro i en hög..

Du..berör..besjälar..berusar..befriar..begeistrar..berikar..begåvar & bebop-ar...mig

fick övre delen av Jazz I  heta..
..lusten kommer tillbaka 
med stormsteg
härligt befriande
..samtidigt kom jag ihåg hur jag..i min förre ateljé sorterade mina alster i mina arkivlådor..
hade då många över varandra..
nu har jag endast en större kvar..de andra flyttade ut till Fjäder..
nåväl..
målade över med vitt ..men det syns diffust vad som står..
kul..minnen som värmer..




































Tio större målningar står på tork och väntar...
vad passar bättre än ta till vara på lite barnaarbete och börja på ny kull..
Holly är givetvis överlycklig
..Får måla med Mammas färger och penslar..
hmmm..
om några år kanske jag slipper grunda målningarna själv
detta eländiga tråkgöra..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar