fredag 15 februari 2013

KOnstnären når Hybrisens höjder..ögon..ögon & mer bibbelobubbel snabbskisser..

lite vid sidan av oljorna


...ordet för dagen är 
ögon..
min dialogvän påpekande det klara faktum..att inga av mina alteregon har ögon...
hmmmm..
själv älskar jag ögon och kan gå igång på en ..direkt..intensiv blick som kan säga mer än tusen vackra ord..
och det är ju stort..
när det är sprunget ur en äkta ordnörds mun..
så konstnären fick ännu mer hybris och greppade kameran tidig morgon..
tillsammans med min sjuka Holly ..lekte vi
 arga ..ledsna ..glada ögon ..
resultatet blev väll sisådär..
men kul hade vi ..
i väntan på att målningarna torkar 
gjorde jag ett tiotal av mina snabb oljeskisser..dock inte klara ännu 
men givetvis
bibbelidobubbelögonbopar-dig



















































avslutar med en fikaögonbild på mig ochLenas älsklings Cilla
vidare till Hollys utvalda bild för dagen..
ja det svänger iallafall så väggarna bågnar hemma i det Kastmanska hemmet..
trots sjukdomar och lätt gnäll
men 
vad göra
än ömma gosa ovh vårda..
och framförallt ge fina mjuka blickar av kärlek till min lilla 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar