måndag 18 februari 2013

Mitt hus kom tillbaka..Melankolisk eufori & men ändå ont i magen längtan

kommunist lappen bidde röd..så lägligt..


..mmm..
idag vilade det ett stoiskt lugn över mig i ateljén...
melankolisk
eftertänksamt och starkt längtande
fast förankrad i detta mitt liv..frånvarande..men ändå  närvarande..
lite ont i magenlängtan
som kan inträffa då och då...
oftast är det själen som vill påpeka något..som man kanske missar..
hmmm..
nackdelen ..är när jag står med penslar i min hand och jazz i mina lurar är
 att di små hittar på bus..
Holly har lyckats få upp "farliga " skåpet och gjort detta till sitt dockskåp..
mellan varven
doppar hon alla mina utklippta ord i paletten
kul att just kommunist bidde röd..
måhända jag närt en lite sådan vid min barm..?
samt att  prickiga vovven blir matad med mina träskilar..och tuggar glatt isig 
.....
nåväl ..lite spänning i vardagslunken ska man väll ha

min inspiro är 
mina längtande trängtande kvinnliga alteregon som blickar omkring sig ..på jakt efter drömmen
i skepnad ..lilla vita huset..
som kom till baka till mig 
tack min musa








































..kanske inte melankolisk ..utan mer sur och tvär blev Holly
 när jag lugnt förmanande stängde 
Madonnan och barbapappas lilla kärleksnäste
ty de var såååå kära och hittat sitt hem 
bland alla farliga kemikalier
ja ja får väll fixa iordning skåpet till deras hem..
vem kan motstå detta lilla par


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar