söndag 17 mars 2013

Återigen SvartVitt..Holly hittar på kreativt bus..& även kan sin swing..



svartvitt är
ordet för dagen..


kan man milt påstå..
har verkligen kommit igång med dessa små alster av äldre målningar..
en del på duk en del av collagetavlor på papp..
sen målas..skrapas och limmas det av liv och lust
och snabbt går det
hejåhå..
alla kommer hamna i min lilla svartvita butik i sommar..
de kommer vara som små pärlor lite överallt 
kul.
..sen att lilla busfröet..vid min sida 
hittar på en hel del när mamsen är upptagen är ju en annan sida av dagen..
- lova nu mamma att du bara målar på arken som jag lagt fram ...förmanar jag ..
Oooo Ja ..lovas det högtidligt
mmm..halvtimme senare
 är alla hennes figurer fint målade i svart färg ..och svart färg överallt..
men roligast var nog att tvätta av di små sen..
mmmm..ska man stoppa den krestiva processen ..??
tror knappt det
gäller ju bara 
att visa av handlingar följs ansvar..












































..mmm..
härliga dagar 
framför allt är det härligt att upptäcka att Holly nu sjunger med i en del Billie Holiday låtar
"..vi brukar lika ofta vi tar fika paus ..ta danspaus"
och alla som följer mina bloggar vet ju att mitt måtto äro
Fika bör man annars dör man
..
så när vi svänger om här hemma med målarfärg över våra kroppar ..sjungades skön swing..
DÅ..är det skönt att heta Carola Kastman 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar