torsdag 7 november 2013

Det Hjärtat är fullt av..målar mina penslar..& En sönderpussad prick..Inbjudan 1 Advent




..det hjärtat är fullt av talar ju penseln

obarmhärtigt
målar jag av mig ..vad som sker inne i mig 
fantastiskt berikande att även kunna fullfölja känslorna med yttre stimulans
..som dansen är för mig
så givetvis ..swingar sig mina alteregon sig genom livet nu 
med min danspartners händer på sig
imorgon påbörjas lite mindre målningar..för till jul vill de flesta ha modell mindre
..
penslarna brinner i mina händer..hjärtat är fullt av kärlek till det fina omkring mig men den som egentligen har det bäst just nu är pricken 
som när när han inte ligger i mitt knä...blir sönderpussad av mina flickor
även en liten inbjudan till min och Saras lilla tillställning a la adventmys
vackra ting och mina tavlor i en redig sammelsurium
allt till 
min barndoms idol Nina Simone









































..det målas för fullt här hemma i ateljén 
med inslag av dans..skratt..lek och många många pussar
det är banne mig allas vår rättighet




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar