torsdag 14 november 2013

Julkänsla med min tolkning av det dogmatiska..& Tänka lite längre är bra ibland..

jag tänkte så här..


eller
tänka är jag bra på men tänka lite längre är jag sämre på
hmmm..livets svåra gåta 
 tänka lite längre..vänta och andra låta...
a la Kastman
detta har format min dag i eftertanke...och dessa påbörjade julmeningar också a la Kastmanskt stuk..
kom över dessa bibliska bilder på loppisen i höstas och de har en humor av dess like..
så dramatiska..dogmatiska..och en tolkning av bibelns berättelser så man viker sig
fantastiskt
tänkte blanda ihop dem med mina andra julteser som jag gjorde för sisådär 15 år sedan
ett fyrtiotal står klara till advent
ett litet skimmer över den jul som komma skall
och mitt upp i allt börjar jag göra hårdstensmodeller
få se vad det blir av dem
nu börjar julstämningen
 med jazzens bästa röst


































jag fick sybmoliska lyckofiskar
blir de smycken ..dekor eller något annat
Holly fick hela muminfamiljen..lyckan var total..speciellt när hon målat om dem till monster
min lilla kreativa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar