måndag 22 januari 2018

Tidsångestens brottningsmatch & Hjärtelinjen som berikar






denna bräckliga livslinje

existensen
livets hjärtlinje
som genomsyrar allt
jag tar mig för
känsla
är det som bär fram mig 
lusten
till livet
gör så att penslarna brinner
krampar ibland
inte så ofta men en kort stund 
en flämt från universum
mellan flämtet och andetaget
där
befinner jag mig för en kort stund
det är bra att ifrågasätta
detgörjagkonstant
men ifrågasätta och vara lustlös
är ovanligt 
men jävligt skönt vara förbi
hepp eller halleluja

nu är det fart i Kastmanska skallen igen
låten aldrig livslinjen försvinna i intet
Tack
att jag jag har möjlighet att få dra ut på den 
med hela min 
styrka
kraft och
själ 


























































någon nytta har hon fört med sig 
min svarta vilda vid mina fötter
hon låter mig inte springa iväg när tidsångesten försöker brotta ned en 
nej 
hon tvingar mig sitta på stolen och fronta den 
mmm
mycke ska man lära sig i livet
speciellt när jag ska till en dialog med denna existens
allt som inte dödar en berikar själen
Tack
nu 
satsar jag på en påsk öppethus
har ju alltid varit bortrest denna tid men iår
är jag hemma
en glimt vad som komma skall 
fyller även upp till sommaren 
nödvändigt ha dessa existensens vägskyltar 
så jag vet lite
vilken väg jag ska andra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar