torsdag 20 september 2018

..denna oändliga sommar verkar nu vara över & nu sätts det fart i det Kastmanska hemmet



men så är då äntligen 
denna till synes oändliga varma sommar över

värme passar inte mig..det enda som är charmigt med solens strålar är skuggorna de bildar
solen ...den klär inte min själ

vill ha kyla & mörker 
runtommig för att fungera
..
får energi
av Nordanvind
kyliga bitande smekningar

inse vad Kastman har lidit denna sommar
..
men 
bara se framåt
för nu ligger den och lurar bakom knuten 
min vän 
mörkret ...Nordanvinden

nåväl
som vanligt har jag tusen och en projekt igång
ruljansen...skaparkraften är alltid på G
har i mångt och mycket flyttat in till stan igen 
& då kommer mina stora målningar till mig igen 
nya former ..lite kantigare mer abstracta kommer till inunder mina brinnande utslitna älskade penslar

kärlek
till mitt liv 
förlusta mig i denna skaparådra
är fint 
nödvändigt 
&
Tack till er som verkligen tycker om min förlustelse
gör det möjligt att få fortsätta
lite ynka glimtar från sommaren 
ön 
detta år mer hat än kärlek 
då jag inte fått vara ifred en sekund i min målarbubbla

måtte måtte det bli en kall sommar nästa år
































































öppnar mina kristallrena fönster och välkomnar höstljuset
det barmhärtiga nordiska ljus som jag verkligen är beroende av 
nu 
stundas mitt årliga öppet hus
och som vanligt är det ett unikum att det kommer några överhuvudtaget
eftersom jag är sämst på mailgrupputskick
hör av er om ni känner er träffade att inte fått inbjudan 
nu
fokuserar jag 
på det absolut bästa jag vet











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar