måndag 25 februari 2013

Sammelsurium..& Skuggfigurerna tar över..

sammelsurium

..är ordet för dagen
annars är det skuggfigurer som tagit över mitt liv
..så roligt
de bidrar med en motpool som tilltalar..
clownen gråter syndromet
..vem vet..
eller är det så simpelt som att jag helt enkelt gillar yta möter djup..
eller att konstnären är ett enda stort skämt..
.?
starke Adolf är givetvis favoriten näst intill clownen..
har snart fyllt ett stort block med dylika collage..
kul
samt håller på med två av de nedklippta målningarna
oj ..vad de jazzar på..
ännu roligare
mina systrar och bröder..
..mer snurrigt blir det inte..den gudomliga kakafonin..

















































som att springa in i en mur..och gilla det...som en kinapuff i örat eller en flaska vodka i en klunk..
och älska det..
ett norrsken i vardagsrummet..
..
så blev jag beskriven av min musa..
som inte tyade samspråka mer..
intensiv moi..?
Bahhh..
klart jag saknar dialogerna men 
allt har sin tid och dialogerna har ersatts med djup eftertanke..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar