måndag 25 mars 2013

Mitt liv bland ..målningar..färg & påskmasker..



Holly röjer på Fredells


...de ska lära sig i tid..de små liven..
välja lister ..måtta ..bära
 och "kanske inte ännu " såga ..men förste tejpare var hon minsann..
..
köper alltid reglar och sätter på bakom målningarna
..blir maffigare och stadigare då ..
men mest för estetiken..
så nu står de och tar upp plats överallt i väntan på att fraktas iväg..
annars har det påsk/Halloween pysslats senaste dagarna
Holly tycker vi ska vara Halloweenmonster istället för påskkärringar..
roligare så ..för en monsterdiggare som oss..
men dock i vårliga färger..hmmm..
det är även nedräkning för mitt konstbloggande..
efter utställningen kommer det inte bli så många inlägg ..
eftersom jag då öppnar butiken och fokuserar mig på andra bloggen och hemsidan 
min semester från mina älskade penslar startar kan man väll säga
inspiro för dagen är
 ..bilder i pp..påskmasker och ateljéglimtar






















..stora och maffiga bidde de ..mina älsklingar
härligt att få hänga dem i vackra lokaler i några veckor 
..sen bär de stora nog iväg till skåneland..
och de mindre till ön..
tänkte blogga varje dag från galleriet..
alltid roligt att berätta vad som händer och sker..
 ..tills dess swingar vi omkring här hemma iklädda påskmasker och Holly ser euforiskt  fram mot att möta hemlige Påskharen 
..medans mamsen tar en sväng till Blåkulla för att möta upp vännerna..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar