tisdag 2 april 2013

Lekamen är här men själen på Fjäder..& ..kanske dags att styra upp Vernissagen ..

det är över


för denna gång 
så 
känns det..
måleriet och planeringen är ju allt..
utställningen är inget egentligen..
så 
min själ har flyttat ut till Fjäderholmarna ..där jag har huserat för fullt nu de sista dagarna..
men min lekamen kommer befinna sig i Galleriet..
mmmm..
missförstå mig rätt..
ska bli jättekul ..vernissage och fest ..vimmel..dimmel och massa prat..
respons..måbrakickar och egomys..
men jag längtar bara ut 
till min lilla lilla plats på min lilla lilla bänk vid husgaveln i solen med gott kaffe.. 
min lekamens inspiro äro


























..dessa små glimtar..som satt sina spår ännu en gång ..ännu en vinter
ännu en mängd färdiga och ofärdiga resultat..
på Fredag hängs det..
tills dess kånkar jag boxar med gott vin ..bunkrar upp oliver..ostar och andra kulinariska rätter..
Vernissagen  kommer nog gästspelas av
 dels jazzsångerska med pondus..lite godbitar av ledsångaren i gruppen Tussilago och avslutas med min vän Tina vid DJ båset..
kan ju faktist garantera att det blir
billibobpopar swingingdingingbop
mmmm..konst på alla de fronter
som sig bör
jag är lyckligt lottad..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar