fredag 19 april 2013

Farväl till min cityateljé & konstevent Finnisage

ömsint farväl med sting


...nu är mina ateljédagar här i city avklarat för denna vinter/vår
nu flyttar jag ut till Fjäder ..där jag också står och målar 
..men inga oljor då utan endast collage
menhursomhaver
 råder det nu längtansfull förväntan i luften
för nya projekt stundas och nya minnen ska skapas i dur & moll
men vet av erfarenhet att jag i Aug kommer lida av svår abstinens
av längtan 
efter mina penslar i min hand och oljefärg på mina fingrar
det är ju mitt liv 
..är jag ..
Carola 
min avskedshyllning till det rum som står mig allra närmst 
är dagens lilla inspiro














































ikväll ska jag på konstevent Finnisage 
jag citerar:
Vi har använt oss av en experimentell metod inom neurovetenskap - en hjälm som kan försätta användaren i ett förändrat medvetandetillstånd genom att stimulera hjärnan med elektromagnetism. Deltagarna i workshopen har haft sessioner med hjälmen och deras upplevelser har sedan dokumenteras.

hmmm..
intressant om jag sätter hjälmen på..kvinnan med en abnorm levandesvart hjärna som inte fått sova på fyra år..
spännande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar