söndag 23 juni 2013

Min Barndoms syndiga läsning..Fjäderfäkortlek & Snurrigt värre

blir helt snurrig själv


av alla urklipp ..ord..meningar ..trasselsuddordböjarstunder jag haft idag
litet gästspel här hemma i ateljén
längtar redan efter att få sätta igång i höst igen 
på sedvanlig runda runt loppisen idag hittade jag en bunt SE från 50-talet
slussas genast tillbaka då jag i unga år satt på golvet med mina tyska vänner i konstnärskollektivets ateljé
vi smygläste dessa "liteförbjuna" tidningar och fnissade högt åt alla nakenbilder allt medan jag som precis lärt mig läsa ..försökte få ut så många syndiga ord som möjligt
fantastiska fina minnen som jag tillochmed kan känna doften av
det var ett givet mål att klippa ur dessa ord som jag med mina barnaläppar försökt ljuda
berikande  och snurrigt blev resultaten
som jag nu ska pröva hur de funkar på besökarna ute i butiken



























vilka talande bilder och fantastiska typsnitt
skulle kunna fylla skissblock efter skissblock med tankar
även denna fina lilla kortlek av fjäderfä ska jag leka med 
få se vad det blir av 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar