torsdag 19 september 2013

Hyllningar till Handskrivna brev & min Barndoms Boogie Woogi land


fortsatt hyllning till kärleken

...alla brev är nu öppnade.
efter den berikande härliga dansen igår..tände jag ett ljus..kröp upp i sängen med ett litet glas rom och sprättade ömsint upp de av tiden förvittrade breven..
mmm..känns så där lite förbjudet att dyka in i en kärlekshistoria mellan bokhandlaren och hans Anne ..skrivna med täta mellanrum och med kärlekfulla hyllningar..
älskar själv att skriva brev..långa härliga och rita lite..lägga allt i ett fint kuvert och sätta på ett fint frimärke...
kultur
befarar att jag kommer vara den sista i min generation som skriver långa brev och läser DN och Svenskan ..
nåväl..
nu hamnar breven på mina tavlor..och jag är fylld av ömmande känslor för denna fina kärlekshistoria från svunnen tid ... över 100 år sedan 
min inspiro är givetvis min påbörjan av denna serie..
givetvis jazzande
och knyter ihop allt med min barndoms sovande under pianot ..













































..där står de nu och fortsätter yttra kärleksord
fantastiskt..berikande...och oerhört roligt
börjar spåna på någon utställning igen 
för att återigen knyta ihop säcken med min utställning jazz i våras..
hmmm..mysigt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar