tisdag 17 september 2013

Vita blad..Älskade smutsiga penslar & en del av kärleksbreven var oöppnade..

smutsiga inmålande penslar på rena blad

..vita tomma papper..
är ju inte så inspirerande precis..
därav att jag hellre klipper sönder det jag redan har målat ..
men allt har ju en början ..och heller inget slut..
under sommaren har jag samlat på mig ord..meningar..som berör
och kommer bli spännande i mina målande sammanhang i samklang med mina penslar..
börjar alltid att rengöra mina penslar ..noggrant..ändå ser de ut som sju svåra år med sitt intorkade färgerklister..underbart och därav är att jag
 ALDRIG
 slänger de redskap som skapat
 ..vilat i mina händer.. 
nåväl
idag kom det till mig 
denna underbara skapande kraft som kommer ifrån det innersta ...
detta underbara som kallas kreativitet..lite lamt ord..tycker om ordet skaparkraft..låter mer beskrivande
denna kraft som går utöver något jag känner ..att stoppa den är ungefär likadant som att vid förlossningen säja
-Tyvärr jag kan inte föda barnet..
kraft
isamklang med finaste jazztoner

lägger man ihop

ord





typsnitt







kärleksbrev






jazzande konstnär






blir resultaten..





..mmmm..när jag skulle gå igenom dessa kärleksbrev som jag fyndade på loppisen för några veckor sedan ..
bokhandlarens kärleksförklaringar till sin Anne..
skrivna 1900 
bara det gör ju en kollrig..
..men så upptäckte jag en hög nederst som var oöppnade......!!!
snyft
gick kärleken över..dödsfall..
ja mången tankar 
ska ta mig ett glas av min älsklingsrom och tända ett ljus och läsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar