måndag 7 oktober 2013

Ifrågasättande OM..Ahaa..känsla & Pinuppor ibland Hembiträdeannonser..


..OM ..

jag hade levt för några sekel sedan  
hade jag blivit bränd som häxa..för länge sedan..
mmmm...förr stred jag och var arg..
arg för orättvisor mellan könen..både de synliga och osynliga som skiljer oss åt
ung..arg och stridbar..
hmm..nu är jag bara arg..
...
nåväl
jag är tacksam att mina döttrar har mig som mamma..
som reflekterar..debatterar..ifrågasätter och framförallt inte sällar sig till någon som helst norm..
allt hämtat från dagarna som pinuppa kontra annonser från dåtid
Skrämmande nära vår tid
abstrakt












































Aha...ett annat ord jag älskar..
ett enkelt liv skulle det vara ..att spela samma regler som de andra
..men är man bara nöjd att sälla sig till lilla utanförskapets skara..
så är det framförallt mycket ..mycket roligare
och stolt är jag över min äldsta dotter som innehar kunskap..reflekterar..gör sin röst hörd
 och ord som
 banta..kuva sig innefattar inte hennes vokabulär
.och
 min minsta frken kavat behöver jag inte ens oroa mig över
kärlek 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar