fredag 12 september 2014

Snabba oljeskisser..Söker lekkamrat & Nu myser jag



Oherregudvadroligt
jag har det
att äntligen få greppa mina penslar 
lyssna på sköna toner..dansa..fika och bara uuuut med det
allt
finns mycket som behöver komma ut efter denna sommar jafifasen
ett tiotal snabba kom klara i förmiddags
collageblandningar från min Pappas gamla Allers från tidigt 30-tal
tänk att min farmor suttit och bläddrat ..drömt..tummat..längtat till dessa magasin
mmm..det är stort
men nu är det endast ord..dialoger som ska till på mina tolkningar av livet
...
mina alteregon
samspråkamde
- Vill du inte heller leka med mig..frågar den förorättade konstnären 
som bara vill ha en lekkamrat.."tillbakatillsandlådansyndromet"
medan det andra alteregot berättar -..nu ska jag äntligen få flyga iväg..
kvinnan från havet kikar ned på existensen och  ifrågasätter om det endast finns lösningar för får...
ja ni inser
mycket mer komma skall
och allt på mina nya helt obehandlade trägolv





































tatamtatam...
mmm..mysigt när jag i solspelet trampar omkring med bara fötter
detta är mitt liv just nu
vare sig man har någon lekkamrat 
eller ej
så har jag tonerna..penslarna och en jävla massa skaparenergi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar