torsdag 15 januari 2015

Grön energi i små glas..& Tjohoo..nu blev det roligt igen ...hybrisen äro ett faktum

babyspenat...grönkål..svartkål..mängder av ingefära

energi i små glas
ja det klunkars i det Kastmanska hemmet
inte bara kaffe och vin utan annat uppiggande
behövs nu när mörkret kommer så tidigt på dagarna
och mina målartimmar äro endast några få
ser fram mot att ljuset stannar kvar lite mer så jag får något gjort
ett gäng stora målningar har stått med baksidorna mot mig i några månader
detvaringetroligtlängre
att fortsätta med dem
det var stiljte...tristess och enundranvadfangörduingetför
målade över...förändrade mina dansande alteregon som klängde på min dansparners axlar till passiva lätt truliga avvisande
mmmm..mycket kan man säga om livet men förändras på ett ögonblick...kan det iallafall
..
och så blev det roligt igen
Tjohoo
skissade fram mina nu väldans glada jazzande  alteregon med en stor portion superhybris  
..Join the ride
med attityd
och du fick en sista chans
kommer de stora målningarna nu heta
fantastiskt



































någon annan med hybris är min minsta
-jag kan redan simma ..försäkrade min lille kaxigt
men när hon stod där vid poolkanten var det kanske inte så mycket väsen från henne
mmm..storpåjorden och ännu större i orden 
har hon verkligen fått från moi










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar