måndag 12 januari 2015

Hepp..Äntligen med penslar i min hand..& Nytänk eller endast Tänk..

mensdärja


känns oerhört bra
att greppa penslarna igen
har stått i startgroparna nu i några veckor..
såjäklasköntattvardagen är här
efter sedvanlig latte på kvarterscafe 
sätter jag lurarna på ...och jazzar mig till mina fina ...
försöker ändra min tanke..
..
mina stora som brukar ta ca ett halvår att färdigställa..
ska jag försöka minimera tiden...vara lite anspråkslös..
dels för jag har mycket som ska ut
vill leverera...leverera..mitt skapande
i mångfald
vill att de ska luta mer mot mina oljeskisser än ...mot dogmatiska tunga oljor
intressant 
att se 
om
det funkar
att tänka om
även mina konstnärsögon är på...
allt...precis allt är former..
.och så vackert..stora snöflingor utanförmitt fönster..jazzen i mina lurar ..dansstegen som bär mina penslar fram
nu här på min första dag som 47
hmmm...abstrakt ..tiden är så jäkla abstrakt
..
mysigt värre är det iallafall nu när första lagret .. översta delen är på..
 mina dansanta egon ..nu med starkare vingar
Bluesen kom tillbaka in i mitt liv....mintid med bråk äro över..och dansen ger mig vingar

















































...i min stora nyinskaffade fåtölj..
pausar jag med min kaffekopp
myser på renskinnet och tänker 
att detta 
kommer bli ett oerhört
skapande
produktivt
fantastiskt
berikande år











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar