tisdag 6 januari 2015

Bluesen kom åter i mitt liv...Äntligen Kol i min hand.. & Två Knasiga Egon med hybris..

Full fart i det Kastmanska hemmet




direkt efter morgongröten 
satte jag på Blues i lurarna..tog fram vattenpassen..kolen..och alla slag av mätverktyg
för nu kryper det i målarkroppen ..rycker i alla slag av lemmar
själen vill mycket nu...
står likt en jeep i kvicksand och motorn mullrar på ..för att sen inte komma någon vart..
pust
i detta mitt lilla intensiva liv däralltannatskagöras
innan man får greppa penslarna igen
men 
nu har jag måttat exakta linjer och lagt temat på första målningen 
dock kommer de första aldrig synas
men det är känslan jag är ute efter
meningar som 
-Äntligen slut på bråk och hårda ord..
-..När Bluesen kom tillbaka i mitt liv...
-dansen ger mig vingar
mmmm..mycket kraft..positiva härliga energier som bär...bär mig framåt i detta som är kvar av min tidslinje
det är utstakat
och jag har liksom inget val
fantastiskt
allt medan min minsta dansar bredvid mig med rosa glittrande klänning
för det är ju HON som är konstnären i familjen 
två härliga knasiga egon med yberhybris dansar in denna mysiga Tisdagsmorgon
och som.. jag saknat känslan av kol i min hand
















































snart är mitt vita golv
fullt med färg...fläckar och slitna av alla dansanta steg
precis
som det ska vara 
i detta mitt berikande liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar