fredag 2 januari 2015

Eufori...Måste stilla min Abstinens ..& Stora Mlningar på G....

mensådärja

euforisk lycka 
som jag längtat
efter veckor utan penslar i min hand..har abstinensen bara ökat
inte lika svårt som andra år
för ny passion har kommit in i mitt liv 
med stormsteg
är uppfylld...omtumlad..och levande

Tack
berikad är verkligen ordet jag söker
men nu måste det ut
allt som finns inom mig måste ut
harliksomingetval
det pirrar..bultar i både skaparceller och målarhand
och mina målningar kommer givetvis avspegla helt obarmhärtigt vad som ryms i mitt hjärta..själ
blottad/naken är man i skapandets stund
fantastiskt
förberedelsen inför mitt stundande måleri liknar förförelsen
smeker mina penslar..drar mina händer över de uppspända dukarna ..snusar på mina illa skötta färgtuber 
och jag myser
för jag vet hur jäklafantastiskt det är att få komma igång











































...har de senaste veckorna börjat se former...strukturer överallt
min högra hjärnhalva meddelar att det är dags nu Kastman
stora målningar stundar
mot utställning i Skåneland till Våren 
tiotal borde jag hinna med plus några dussin snabba oljeskisser
väntar på högar av kartor
får påminna innehavaren av dessa 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar