måndag 16 februari 2015

HandHandHandHand...Fnatt... tête-à-tête & Inväntar Pippilångstrumpojke...

yepp...



skaparkraften 
kom åter till mig
somaldrigförr
började grunda stora målningar
koranen kontra 1917 års översättning
sen inväntar jag orden 
de kommer till mig
annars
har jag  gått och grumsat i veckor nu
småsurat för att jag inte har någon möjlighet att förändra en viktig del av min existens
och det
just nu när jag borde vara som lyckligast
fina saker har hänt...spännande projekt på G.. nytt hem under utveckling
men ändå
fasenvaddettaharinverkatpåminapenseldrag
finns ju inget att göra när själen krampar
förutom att sätta sig på en liten sten intill vägkanten och invänta vad den vill ha sagt
och det ärjävligtmycket
saknar någon att luta mitt huvud tätt tätt intill
och samspråka
ordlöst eller med själen
tête-à-tête
detta njutningsbara fina ord 
tilldess
är jag
 handhandhandhandhandhandhandhand
och
bokbokbokbokbokbok
 galen som alltid
även fnatt på
fina målande starka kreativa..
uttryckshänder.. 
visa mig din hand och jag berättar vem du är



































































..under projekt
ingen går säker runomkringmig nu
när själen pyser sipprar det mest otänkbara udda ur den 
men mest av allt älskar jag
mina fina starka pippilångstrumpsflickor
som jag ska pussa ihjäl ikväll
Holly kom bekymrat till mig igår..
-Mamma varför Pussar inte pojkarna mig och bara alla andra flickor...
- min lilla fina ...det är för du är en pippilngstrumpflicka..och skrämmer iväg dem...
men du vet..
därutenågonstans finns nog det en
 pippilngstrumppojke som kommer passa ...

min lilla älskling 
tänk att hon kommer bli som mig 
men vilken tur då att hon har mig som mamma
som kan förklara det obegripliga
-varförihelafridentyckerintepojkarompippilångstrumpflickor
otroligt 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar