måndag 2 februari 2015

Från Grrrrrr till Tjohooo..ge mig mer choklad..& Nu blev det roligare...

KO eller OK



det borde jag väll få välja själv
en mänsklig rättighet
kan man tycka
men nej

det är den lilla ifrågasättandet
 idag när jag vältrat mig i min hormonstinna lilla verklighet 
detärtamigfasenintelättattvaraslavunderhormonerna
detta har alltid förundrat mig
lägg till konstnärens känsloregister på detta
som om livet är lätt ändå
nåväl
det finns ju faktiskt lösningar på det också
som mängder av
choklad 
tänk vad bra med lösningar
OM
man har 
det i sin närhet ..just DÅ..
mmm..efter att vräkt i mig skedvis med Oboypulver nedrört i den lilla gräddskvätt jag hade hemma 
fann jag tillslut en liten påse punchpraliner
fantastiskt
då blev det roligare och mina enkla jazzande steg blev lättare 
 igen 
Tjohoo...











































..mensådärja
mot nya äventyr
imorgon ska stora målningen klippas ned till X antal mindre
har även börjat med beställningsjobb
i väntan på att dessa fem stora ska torka
och nu 
mer choklad










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar