fredag 30 januari 2015

Äntligen är målningarna torkade..min kärlek till collage..ord & Namnet på Utställningen klar



...men ...



vad mysigt
att komma tillbaka till mina målardagar
med mina små morgonrutiner på lokalt café
härlig lagom ljum latte och mina morgontidningar
skissar jag upp dagen och ser fram mot nya penseldrag
annars är ordet som jag verkligen avskyr fortfarande kvar i mitt lilla liv
väntan
mmm..mycket väntan är det nu
tillochmed mina målningar som stått på tork nu i någon vecka väntar jag på
men idag var de äntligen torkade
så idag kom kärleksbreven från både 1900 och 1954 upp på dem 
smeksamt..ömt och oerhört sköra fina ord ..de älskande mellan 
fint och oerhört nödvändigt
med kladdiga händer förundras jag fortfarande av mannens otroliga verbala..uppfinningsrika ordförråd till sin kära
har ju visat dem förr men de tål att visas igen 
han gör korsord...rebusar..kryptiska meddelande både i cirklar..uppochned ja namne it 
även fantastiskt
med de avslutande orden från en av inbjudningarna
efter Soarén 
folklekar och dans
tror bestämt jag hittat namnet på min nya utställning till våren














































..kan man bli mer inspirerad
än härliga brev..glada ansikten..och fina noter
och imorgon tillfaller även orden mig
Folklekar och dans
fantastiskt 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar