onsdag 11 mars 2015

Fortsätter Tanka på...Målningar omlott & En till dörr funnen...min kärlek till collagekonsten



nu kan jag även tanka på


D-vitamin
när jag nu tar mina fikulerastunder varje morgon försöker 
jag uppsöka just den stolen....den lilla ljusstrimman som letat sig fram..
i lä...där kan jag öppna mina morgontidningar...sippa på min latte och bara tanka på..
mmmm...härligt och oerhört nödvändigt 
annars träter mina penseldrag...de liksom sinar bort
nu står det många stora målningar omlott 
i väntan på nya collagelager
måste de torka ut oljefärgerna
även beställningar som nu ska hämtas står uppblandade med dem
nu när jag beger mig till Buddahaland igen
collage
just denna fantastiska skaparform
kanliksomintefånog
jag
kvinnan som är djupt beroende av ord
letar..söker och finner
tidningar från forna dagar...bibeln..kontra koranen i en helt salig bildlig kakafoni
och över dessa härligheter träder mina altergeon fram
bara de...vet vad tankarna äro
detta är min inspiro
och allt framhävs med min funna dörr


























































...andra hittar burkar och glas
jag hittar dörrar
mmmm...sakletare som jag är
synd att deärsåinihelvetetunga bara
vet inte riktigt vad jag ska ha dem till
men
det kommer till mig
tills dess
står de där bakom mina alster och berättar hur mången händer som öppnat och stängt dess gångjärn
smygande...i vredesmod..bestämt..på glänt
bara det...kan ju få en att hisna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar