onsdag 15 april 2015

Livet ÄR en tävling...Existensen bultar på & Hattar i mängder på mina alteregon ...

..livet är inte tävling..



sa en nära röst till mig häromdagen
VA...
är det inte
jag som verkligen går in i livet med starka..snabba steg otålig på att vinna i njutningsfull existens
mmm...inte bara full fart framåt utan när jag njuter så gör jag det i kubik
harsbråttomattnjutaavvarjeandetagjagtar
vill ju inte missa något 
som den glupska..nyfikna
konstnär jag äro
aptit på allt är mitt motto
idag blev tio till snabba oljeskisser nästan klara
alla står i högar nu och väntar på slutspurten och orden som ska komma till dem
även kul att mina alteregon iklär sig hattar av olika slag
även detta baserat på min verklighet
där jag vadar i hattar
allt ifrån spännande projekt och nu med en butik fylld av dem 













































..och kaffe i mängd blir det
nu när fuskenergi behövs
då en elak förkylning råkar lägga beslag på min redan lytta lekamen
fantastiskt ironiskt
då jag skrävlande brukar säga 
-Jag är aldrig sjuk...
mmmm...men inget...inget
 kan stoppa mig att hamna i min danspartners famn ikväll
om inte annat för att finna riktig energi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar