tisdag 11 augusti 2015

Rör min Dröm...& Detta fyrkantiga..strukturella synen som förundrar mig..

behövliga målande dagar





har förflutit
dels för mina målningar sinar...dels för att det är så oerhört lugnt ute på ön
men
denabsolutviktigtigastefaktorn
är mycket som ska ut
min längtanträngtan
som genomsyrar allt jag gör
drömmar...måhända utopi
men dock 
oerhört livsviktiga drömmar
har fått sig en törn
..det blir lätt så när man yppar den för nära själ men som inte rider på dem utan tar till realismen
återigen
måste jag påminna mig att
umgås med mäniskor man kan yttra orden
 -Berör min dröm....
och sky de som inte förstår...
-Rörförhelveteintemindröm...

mmm...det är svårt att vara konstnär
i detta strukturella..fyrkantiga samhälle 
både
 ekonomiskt och själsligt








































och
givetvis kom hon tillbaka
min ifrågasättande...melankoliska härliga längtan 
iform av efterlängtat alterego
imorgon 
är jag helt allena ute på ön 
fortsätter sätta mina längtande alteregon på pränt
tack för
att de får frodas på vita duken..iallafall
Halleluja 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar