måndag 19 oktober 2015

Äntligen Är Mitt skapande Rum färdigt..Ordning överallt & Mot öppethus




Äntligen

kan jag greppa mina älskade penslar igen
var tvungen att ta bort alla blockeringar som har tagit mycket längre tid än beräknat
för en gång skull i mitt liv 
har jag tillåtit mig 
att inte skynda
hastar inte
utan allt har varit lugnt sakligt och väl genomfört
harmoni
mitt motto var att få iordning min skapande plats
och
trallalaaaa
nu sätter jag igång
idag har det spänts upp kilramar...grundats målningar ...
allt medan jag dansar..sjunger högtochfalskt
till byggjobbarnas stora förtjusning där de går utanförmittfönster på alla byggställningar
i veckor har de sett mig med kofot.. gummihammare..rivandes...kaklandes..sågandes
till nu med penslar
fintblirdet
överallt
och stark kropp fårman på köpet
min inspiro
är mina ögonlösa skissande ...och ögon fulla av kärlek































































härligt
många mer ska spännas upp...mängder av snabba oljeskisser
ska vara klara till öppet hus den 15 Nov
bestämde idag att jag måste hinna hålla en utrensning äldre målningar/visa nya
som traditionen bör
inbjudan kommer i veckan för alla om känner sig intresserade
om ni inte finns i min kundkontaktlista hör av er
vill även be om ursäkt för de 54 mail som studsat tillbaka ...
för att konstnären inte kan tolka er handstil från kontaktboken






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar