onsdag 3 februari 2016

Stora målningar på G..& Blirliksomsåförälskad..

från ljuset vaknar till den försvinner står jag med penslar i hand och musik i öronen




härliga tider
målarmaskinen äro ett faktum
när mörkret kommer sticker jag iväg och inhandlar eländigt dyrt material
finns inköpsställen som är billigare för oss konstnärer
men
jag klarar inte av denna oerhörda snobbism som råder på dessa hak
alvar
de flesta har en rejäl pensel upp i häcken och kan inte se utanför kilramarna
men de är ju fackfolk de med 
ska aldrigtarådfrånsådana att jag aldrig lär mig
nåväl
 nu går det åt material
kan jag intyga
att göra stora målningar kräver plånbok
men vill ju måla stort
detärbaraattbitaidetsuraäpplet
för utgifterna kommer ju igen 
såsmåningom 
min inspiro är glimtar från några 
nya stora






















kände direkt när jag påbörjade denna kärlek
att 
den kommer bli min nya favorit
ibland
blirmanliksomsåförälskad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar