torsdag 10 mars 2016

Är detta MITT liv...& Gå ut och förlusta eder

men mys



några av dagarnas favoriter
mitt fina golv
färg överallt
såklart
finns inte ett ting som inte har någon kärleksfull skvätt på sig 
tittade på min taklampa och såg en massa penseldrag på den 
???
hurihelskottagickdettill
så högt som den sitter
givetvis
når penslarna dit upp när mina långa armar vevar omkring fyllda med färgrika penslar i dansens eufori
fantastiskt
de får vara kvar där och sia om mer danssteg
några fler blev klara idag
finns några ord som fastnat
min Holly satte sig framför mig häromdagen och med djup allvarlig stämma  "sombaraensexåringkanutbringa"
frågade mig
-Mamma är detta mitt liv....just här nu runtomkring..är detta mitt liv ..?
 min lilla filosof
så givetvis
är detta glimtar från mitt berikande fantastiska liv


































...om nu detta är mitt liv
då är jag så oerhört tacksam att vara Carola Kastman
som gör vad jag vill
äter vad jag vill
förlustar mig i tamigfanvadjagvill
har aldrig någonsin förstått vad Jante är
utan kör Pippilångstrumptaktertakt igenom
det är ju här nu 
vi ska fylla på med allt vi älskar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar