fredag 27 maj 2016

Linjerna sammanflätas till slut...inget har någon ände..& Snart blir det anka med apelsinsås..



mitt liv bland målningar...penslar och befriande sittanedbåtfärder
mysiga härliga lugna dagar har passerats i detta mitt älskade bomullsväder
ljuset......ljuset
är ju helt fantastiskt
och avspeglar sig givetvis i mina målningar
...
hinner även påbörja målningar i stan för sen avsluta på ön
mellan kaffekopparna....grälande på de oerhört söta men helt omöjliga änderna..drar jag mina linjer som nu är fulla av rörelse
och uppspikade med mina älskade handgjorda spikar som jag fyndade på loppis förra veckan
ännu roligare är att ni fattar hur fint det blir till målningarna
har även stegar uppfällda lite var stans i butiken
det blir någon slag av energi..
...pågångenergi..
...nyfikenhetsenergi..
 som föder lust till både inhandla...botanisera













































precis som livet vävs samman ...kommer mina linjer sammanflätas
ingen har någon ände
fint
enkelt
och oerhört roligt
precis som man tror att man satt ned foten åt fjäderfäna med alla slag av hinder..
får man med besked reda på vem som bestämmer på ön
ochdetärintemoi
gräla...mata...gulla..bliförbannad
precis som med sina barn
fint
inte helt enkelt
men förbaskat roligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar