onsdag 10 augusti 2016

Väntar..väntar & väntarlitetill

sitting down


och väntar
vad hjärtat säjer
än så länge är det stumt
eller så har jag blivit döv
måhända måhända
att jag kommer tolka dess signaler när jag får andas igen
kom nordan vind kom
mer än välkommen detta år
är helt utmattad av alla tomma själar med ytligt prat
de som tittar men inte ser
men sen glimmar ni fram 
ni som hör med själen 
Hallelujamoment
välkomna in i mitt liv
målar gör jag även när jag sitter med en kaffekopp i min hand
själen drar sina penseldrag som jag återinför på duken senare
så berikad










































om mindre än en månad 
sitter jag på min stol i min atelje
och
har det så himla bra som bara Kastman kan må
nu
med sikte mot öppet hus i Oktober ska mycket göras
det slickades rent förra året
spännande om det blir en uppföljare
älskar att inte ha tråkigt facit i min hand
livet är väll mycket mer livsbejakande om man inte vet vadsomkommaskall


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar