tisdag 28 mars 2017

Rörelser..tyngden i det skitiga myllret &alltid i inprogress...........

älskar det råa ..icke perfekta
inprogress
ofärdigställdas andetag

wabi sabi
detta lilla nutidens utslitna av öst fina ord
hade en utställning 2002 
wabi sabi
tycker mina målningar är som slitna äldre väggar ...
...viskandes härliga historier
mmm..
älskar både styrkan och det sköra i det metalliska..
karga..
tog mina döttrar till Buddha land  
där jag fått energi ur
 power of the waves
jag kvinnan av alla element
jord...eld luft och vatten 
Buddha land tack för den energi bara du kan ge



























































rörelsen i vatten..i stadens skitiga tunga myller
bär mina penslar i den andan
lika skönt att bege sig till Buddha land är det att få komma hem
nu sätter jag igång igen
sikte att fylla upp till ön 
även nya härliga inspiro projekt knackar på min målaraxel
ju äldre man blir
inser man ju att ordet
Nej
 är ett oerhört abstract litet subtilt ord
där 
det blir så rätt i många sammanhang
 och så fel i vissa
även där balansera på livets bräckliga tråd











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar