söndag 18 februari 2018

Denna Årstid klär mig & Madonnalik existens

har sagt det förr men upprepar

denna årstid klär mig 
själsligt estetiskt och humörmässigt
både mörkret och det dova smutsiga runt om mig 
lugnar mig 
inspiro
ger den mig till max
jag formar danar och omhuldar min lust
lust till att få penslarna ...fingrarna att brinna 
jag har ju en sådan energi i mig själv så denna årstid täcke över mig 
är bara av godo

lägg till snö frostiga isiga mornar kylan 

har alltid gillat sakrala miljöer
dels för energin jag hämtar i dess rum men även formerna
rena kalla ytor ..valv.. fönster
detta återspeglas även i mina målningar 
där mina alteregon binds samman 
tätt tätt
sammanbundna tystlåtna
i en madonnalik gemenskap
















































dafar passerar
vintern är sbart över likaså kylan 
smyger sig det blå in i mina målningar 
det blå 
som står för mer liv hopp ljusare tider


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar