tisdag 12 mars 2019

Detärbannemigdagsnu & Välkomna

detärbannemigdags nu
Kastman

alla dessa år av längtan trängtan till horisonten 
vidderna
alla år då jag målat mina drömmar 
med linjer skissar jag fram min väg mot dem 
bland skuggorna skönjas de .
detta frenetiska skrapandet efter just dem
pang djupdykning i själens rop

för
 .alldeles levande..
 frodiga
undrandrar de
 varförkommerhonintetilloss

...
känsla kraft & med hela min själ 
måste man ju få leva
sann mot drömmarna ..
hålla själens eld levande
ord likt

The house
on the HILL
Horizon
hit the road
THERE
a fishemans story became to be mine ....FINALLY

allt i drömmarnas sammelsurium handlar min utställning om 
mitt ibland dem 


är det ju rätt uppenbart
vad Kastmans hjärta bultar för

Välkomna





















































tills dess 
sitter jag på min bänk vid livets vägkant
alltid med en kopp eller glas i mina målarhäner
&
 inväntar den allra minsta lilla hint
 om vart det ska barkas väg
då 
reser jag mig upp 

hit the road
and RUN 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar