tisdag 22 oktober 2013

Återigen äro mina ögon uttråkade..& Månne jag söka en duet

så mången ord jag spillt...nu på väg..


eller krasst
kastat pärlor till svinen


mmm...lättanalyserat och där sitter själen på pappret
såärdetjuattvarasådandärkonst...konst..konstnär
så mången ord
är ett upprepat tema
trött på monologer..tomma ord..yta..
det har ekat jävligt tomt i trappan
där vi står på var sitt trappsteg jag där uppe och du där nere
utslitet tema .".men icke att förringa"
som upprepas..förvånar och samtidigt som favvofilosofen sa..
-mina ögon är så mätta och uttråkade men ändå förtärs jag av hunger..
mmm..ständig utsvulten men ändå med kolik
tveeggad känsla som jag bär på mina axlar
allt till
utopins
Duet 





























men nu står mina fina iallafall
och samspråkar med varandra
och jag höjer som vanligt mitt huvud och siktar framåt och 
går iväg

1 kommentar: