måndag 28 oktober 2013

Öppethus till ända..Rena målarytor & nu full fart fram åt..återigen

en del fick inte vara med


och leka
på utställningen igår
men som vanligt vill mina fina gäster/kunder köpa även dem
men ...de har inte pratat färdigt med mig ännu ...säger den sura svårflörtade konstnären..
nä..sur är jag vekligen inte "och inte svårflörtad fördendelheller" utan full av ren och skär lycka
och tacksamhet inför er som gör det möjligt för mig att återigen greppa mina penslar
för nu sinar det på bilder
ty de rann iväg igår
hem till er ...fina kärleksfulla hem
viktigt
de är ju min själ som kommer hänga på väggen 
därav att jag kan neka att sälja till de som inte pratar mitt språk..
DÅ kan det hända att jag blir denargakonstnären..
liten glimt av minisar på rad
och en väldigt ren målarbänk



















































på rad låg de där och kunderna förundrades lika mycket av dessa kärleksbrev som jag skrivit om som jag är 
de brev skrivna 1900 mellan Bokhandlaren och sin käraste
röda tråden ..det som binder ihop
mmmm...kraft..styrka och verkligen ren och skär existens med gåshud
idag
inga penslar i min hand ..lite äventyr väntas..som sig bör
men sen full fart
då jag ska ha bullerochbångutställningsmys med min Sara till advent




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar