måndag 30 december 2013

Psyket ...eller Penslar i hand.. Mega målningar på G...& Förträngning eller guldfiskminne..det är frågan




jag kan INTE


vänta längre
har ju kaxigt skrivit och berättat att mina stora målningar får vänta till efter flytt
dels är det ett megaprojekt..tydeärvälldansstora..dels energimässigt..måste få undan blockeringarna som jag har i mitt liv..själ och hjärta..
trodde inte att det skulle gå att måla
MEN
efter dagar när jag tänkt åka in till psyket för att stänga in mig ..typhelalivet
..spola ned mitt svarta huvud..knapra piller..tömma hela barskåpet "ochdetärvälldigtvälfyllt"
..så
OOOWWWAUMMM..
att jag aldrig lär mig 
kvinnan som målat hela sitt liv och borde faktiskt förstå hur det är fatt..
tillochmedmina guldlockar
påpekar 
-Mamma är det inte dags att fatta tag i penslarna nu...
nåväl
förträngning eller guldfiskminne 
NU...måår jag så mycket bättre
stora härliga målningar är på G..
lycka
trots mitt  miserabla privatliv och ingen dans i sikte..
nynnar och dansar jag mysigt  till 













































jag hör lättnadens suckar från dem jag har omkring mig..
måste vara jobbigt att vara nära någon som fullständigt vibrerar av frustration ..mörker och som  inte ser nyckeln ut..fast den hänger rakt framför..
märklig förunderlig kraft..
det enda som liknar är att föda barn..helvetes plågor men ut måste det...och resultaten blir av godo 

och ingen är gladare än Holly när hon också får fatta tag i allt kladdigt o hjälpa mamma..
och jag är så himla trött på detta lalalaland jag befunnit mig i senaste månaden..missförstå mig rätt
älskar jul och mina barn
men ..lalala passar bara mig ..en liten kort period
..
och dessa kommer bli så jäkla bra
de kommer till mig ..i rasande fart..har allt klart i själen
nu...utställningsplanering


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar