fredag 3 januari 2014

Första Gubbarna framträder..& Jag swingar mig fram med allt mer oljekladdiga fötter..

bland penslar ..kol & färg..

tillbringar jag några timmar varje dag 
men
någon timme innan jag sätter igång
börjar processen
förmodar att jag har en hinna av oåtkomlighet över mina ögon då
längtar..tänker och frigör kraft från mitt innersta
skapande koncentration när den är som bäst för mig
sämst för dem runt om mig ty inga visa ord kommer över mina läppar i denna stund...
OM ..jag överhuvudtaget kan ta in vad de säger till mig..
mina guldlockar har givetvis lärt sig...-Mamma kan jag fååå.....
-Mmmmm..visst absolut..
ja ni kan ju tänka er vad de önskar få just då..
Tur för mig att de är snälla ..mina fina
min inpsiro är givetvis glimtar från en av de stora oljorna som jag spänt upp runt om i Ateljén..
de dansar..myser..fyllda av längtar..trängtan..ja det vanliga som aldrig sinar i den Kastmanska själen
..
Måste vara jobbigt att vara så blind..och jag trodde du var röd men du visade dig vara blå...
meningar som dyker upp under min kolbit..
...
och jag klampar omkring på bänkarna ..nej..dansar mig omkring..med oljekladdiga fötter..
fantastiskt
speciellt roande för kontorsnissarna tvärsöver gatan 















































...ja så var det då rea på Kulturhuset..
hittade mängder av inspirerande serieböcker
skämdes nästan när jag plockade upp plånboken för att betala..
10 kronor styck...f-n ..pinsamt billigt ..för dessa fina 
som en del kommer hamna på målningarna
hepp..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar