onsdag 8 januari 2014

Dansande alterego börjar skönjas..Äntligen är vardagen här..& Kaffekoppen på plats..

men då Äntligen..


är rutinerna tillbaka..
Älskar Vardagen..min vardag..
 kaffekoppen är där den ska vara och kolbitarna ger mysiga svarta spår överallt..
hade ett litet gnällsamspråk  med min vän Sara..
det har varit för många helger
 ..vi som frilansar..konstnärer eller som väntar på något som helst svar från byråkrati
får ju tuppjuck av stiltjen som råder överallt ..när Sverige stannar
är det bara "9-5 folk " som uppskattar dessa röda eländiga dagar
nåväl
nu är det verkligen full fart
min gigantiska målning håller på att formas
inte säkert några av mina alteregon får vara kvar ..de brukar ju försvinna efter tio.femton lager
men ännu så länge är de här
och njuter av dansens virvlar och dansanta famntag
  












































det enda som är trist är att mörkret kommer tidigt
måste stressa för att ta till vara på ljuset
detta nordiska ljus som inte finns någonannanstans
ger kraft..energi som dansen jag ska befinna mig i ..ikväll
Tjohoooo....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar