måndag 10 februari 2014

Alltid något Gott i glasen..& mina egon omfamnar livet..muggen i viskande samspråk

det är kaffe i muggen 
som gäller

mmmm...förvisso är det alltid något gott i glasen 
handen höjer..omsluter..griper tag ..
för mig symbol för frihet och njutning..så mången glas..koppar har målats i mina dagar
nu är de inne på femte-sjätte lagren ..mina stora målningar 
börjar skönjas hur de ska bli..några stackars egon kommer nog få vara kvar

de samspråkar..dansar och utbyter obetalda fantasieggande blickar med antydning om förändring..tröst eller viskande hopp om livet
..det är faktiskt dags nu 
Kastman












































putande tröstande trumpna läppar
tycker jag om ..tillika stora härliga händer..som omsluter det de tycker om 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar