onsdag 16 april 2014

Packat ned min själ..även Jesus åkte ned ibland målarrullarna & Vi ses när Nordanvinden återvänder...

har packat ned min själ



mmmm..ateljén skiner..blänker illavarslande av ett långt målaruppehåll..
och jag vankar omkring vilsen..tom och längtar efter mina penslar och oljetuber..
 nåväl...lite dramaqueen är det allt..
brukar ta ett långt uppehåll från mina kära vänner över sommaren 
men vissheten att de står där och doftar underbart vid min sida när jag kommer hem är viktig..
och nu ligger de omsorgsfullt nedpackade för sitt nya hem
PAUS
älskar detta ord...smakar gott i gommen 
PAUS
...återkommer även flertal gånger i mina alster
fast åandrasidan när den inträffar så...
ochandrasidan har jag lyckats slå sönder min målaraxel så jag kan inte måla ändå
hmm...detgårbraförkastmannu
inte sorg utan melankoli 
med svenskt i lurarna 































även jesus packades ned bland målarrullarna..
hans stora kors står ensamt och påminner mig om att fly dogmatiska tankegångar
..
och känner mig redan nu hopp inför en fantastisk höst med mången nya  konstruktiva tankar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar