söndag 3 maj 2015

Bilderna äro på Ön...Min själ ska förhandlas & Känslan är ju det absolut viktigaste

Tankar på



som vanligt

mina härliga steg till båten på morgonen stannar oftast endast en gång
för min längtan till bänken vid vattnet är för stor
..
nu
är de flesta bilder på ön
tredje dagen är över och en hel del har redan flugit världen över
nu när köpstarka turister intar butiken
de ligger i högar..står omlott
iväntan på att jag ska placera ut dem 
mmm..tror jag ska öppna mina arkivlådor
sådäranspråklöst
som jag tycker om 
det ska inte vara så noga...speciellt
iallfall ska känslan av det infinna sig när de kommer in i butiken
nära inpå..tätt..intimt
jämsides med härlig musik
helhet..alltid helheten 
..
det är ju faktiskt själen vi pratar om
iallafall
sprunget ur min själ
tankar..sorg..smärta .. eufori
och min oerhörda längtan









































































och 
hur prissätter man stoftet av längtanträngtan...själen
såjäkla abstrakt
därav
har jag alltid haft svårt med prissättning
tycker om dialoger
vad vill du ge..byta eller något annat spännande
en middag..en dans..kanske en härlig filosofistund
nåväl
tyvärr så finns det få av mina lika därute
så 
ordentliga priser äro nu påsatta
men
inget är printat i sten
inte i min värld iallafall
detärjufaktistminsjälvidiskuterar
även har jag nu börjat signera dem 
för jag nekar alltid de jag inte tycker om att få mina tavlor....
och en del tycker detta är märkligt
jag tycker det är ännu märkligare
att hänga min själ på väggar där den inte hör hemma
abstrakt även där


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar