lördag 26 december 2015

Det rycker i målarsjälen ...Nu ska det målas Större & Om en vecka sätter jag igång


okey



Nu
rycker det i målarfingrarna
pyser inunder huden och konstiga ryckningar i själen yttrar sig på de mest märkliga sätt
nedräkningen har börjat
om en vecka
får jag hålla i mina penslar igen
av hänsyn till mina barn har jag alltid tagit ledigt från dem under juletider
"målarbubblanärjuinfaktobubbla"
men sen märker ju även de att det är dags att sätta igång
är man konst...konst...konstnär så äro man
ser så fram emot vad som ska ske inunder dem
hela året ligger framför mig och jag vet att hundratals målningar kommer skapas och hamna hos er
vet ej vad somkommaskall
vad de kommer samspråka om 
mina älskade alterego
min sammanfattning detta oerhört produktiva år
2015
är glimtar från Blues
peptalk
och
jajävlarvilkethärligtlivjaghar







































































..jag vän av kaotisk ordning
samla ihop..sniffa på målartrasor..dela ut
ett kan jag sia om 
mina penslar kommer brinna mer än vanligt och jag kommer detta år
måla stort
större än jag någonsin gjort
både bokstavligt och symboliskt
så berikad
Tack för detta år









1 kommentar: