måndag 26 september 2016

Ständigt i inprogress...& Ren Eufori...


Stockholm
min stad
intill vattnet
ständig föränderlig
tycker jag om
ljuset
detta ljus som jag försöker fånga i mina målningar
jag skrapar...målar..gnuggar allt för att få fram en liten glimt av detta fantastiska ljus
är även
beroende av att vara nära vatten
kan det vara mitt element mån tro
well...målar på gör jag 
nu inte forcerat
utan njutningsfullt
ren eufori
vilken lycka
att kunna ha denna möjlighet
lite glimtar från mina divaalteregon 
när dessa är klara ...ihoprullade och i vägfraktade
då börjar jag måla 
inför mitt öppna hus 
med beräkning ca samma tid som förra året
i mitten av Nov.





























 






..känner att det lossnar mer och mer
både försäljningsmässigt och målarmässigt
tänk
om några år har jag nog lagt mig tillrätta i min uttrycksform
tills dess brinner mina penslar och formar det jag känner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar