måndag 9 januari 2017

Flänger omkring men ändå helt stilla & EUFORI...

magiskt

är det nu utanför mitt fönster
mår så himla bra av denna årstid
detta kalla karga ljus kan ju göra en alldeles hoppig av lusta
så nu greppar jag mina penslar...smörjer in mina fötter och händer i olivolja innan de börjar forma rispa på målningarna 
nu grundas det i varje hörn i Kastmanska livet
fint och oerhört berikande
och
vara mamma med allt det innebär 
är det ju självklart man slår ihop allt i ett saligt sammelsurium
dukar ligger över hela golven med pålimmade tidningspapper " just dessa med dagstidningar från Kina" vill gärna riva lite i Maos lilla röda...men är för snål ty jag har endast två exemplar
sen på med massa färg ..olja kol
sen dansas det medan grytan står och puttrar 
mmm..fort går det 
eufori
finns det något bättre på denna jord att göra
tanken är tio nya med måtten 110x200 
varvas med min absoluta favoritmått just nu 95x65
fantastiskt 
glimtar från jazzande Kastman och nya målningar
vi pratar rörelse...sköra linjer...brutala ristningar svulstiga former
en doft av eufori

let the music never stop 








































Bahaaa...ljuset
helheten allt går ihop till slut ändå runtrunt
flänger omkring men ändå så stilla
komplexiteten 
mitt kall och Ok 
well
mår bra gr jag 
mina fingrar och fötter bär mig fram och siar om nya verk
mången komma skall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar